باریک اعتماد به نفس دوران کودکی لیلا حاتمی

باریک: اعتماد به نفس دوران کودکی لیلا حاتمی همیشگی تصویری تماشاگر زندگی تصویر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار گوناگون تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    مغز یکی از پیچیده ترین و جالب ترین بخش های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می کند، ولی آنقدر عجیب است که چیز هایی زیادی را راجع به آن ندانید. در

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (+تصاویر)

    عبارات مهم : انرژی

    مغز یکی از پیچیده ترین و جالب ترین بخش های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می کند، ولی آنقدر عجیب است که چیز هایی زیادی را راجع به آن ندانید. در اینجا با حقایق عجیبی راجع به ماده خاکستری تان آشنا می شود.

    خود مغز درد را احساس نمی کند
    تا به حال فکر کرده اید که جراحان مغز چطور می توانند بیماران را عمل کنند، در حالی که آن ها به هوش هستند؟ «بث مک کوئیستون» متخصص اعصاب توضیح می دهد که اگرچه مغز چندین لایه پوشش و عروق خونی دارد که گیرنده های درد دارند، ولی خود مغز ندارد. به عنوان نمونه هنگامی که کسی سردرد دارد، فکر می کند که این درد از مغزش نشات می گیرد، ولی در واقع عضلات و پوست اطراف مغز است که درد را احساس می کند.

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    مغز حریص است
    مغز تنها حدود ۳ درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد، ولی حدود ۳۰ درصد از خونی که قلب پمپاژ می کند را دریافت می کند. این نشان می دهد مغز نسبت به سایر بخش های به ظاهر مهم بدن به توجه و حفاظت بیشتری نیاز دارد. مغز مثل یک کودک لوس وحریص هست، ولی بسیار باهوش و کارآمد هم هست. یک ده هزارم ثانیه طول می کشد تا مغز به چیزی تصویر العمل دهد و یک عمل را ایجاد کند.

    شما زیاد اوقات از زیاد مغزتان استفاده می کنید
    شاید فکر کنید که تنها از بخش کوچکی از مغزتان استفاده می کنید، ولی اینطور نیست. حقیقت این است که زیاد مغز دائما در حال کار کردن هست؛ احساس، پردازش، فکر، حرکت و حتی رویاپردازی. حتی هنگامی که شب ها خوابیم مغزمان کار می کند.

    مغز یکی از پیچیده ترین و جالب ترین بخش های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می کند، ولی آنقدر عجیب است که چیز هایی زیادی را راجع به آن ندانید. در

    امواج مغز هنگامی که خواب می بینیم فعالتر هستند
    وقتی سریع خوابمان می برد، فکر می کنیم مغزمان خاموش شده، ولی درواقع زیاد از هنگامی که که بیداریم، حرف می زنیم، می خوریم و فکر می کنیم، کار می کند. افراد در بیداری زیاد از امواج آلفا و بتا استفاده می کنند که هوشیاری روز را به ما می دهد. ولی خواب، به خصوص در مراحل اولیه از فعالیت تتا استفاده می کند، که دامنه اش بزرگتر از بتا است.

    مغز بزرگسالان هنوز سلول های عصبی تازه می سازد
    هرچند زیاد سلول های عصبی ما از وقت تولد با ما بوده اند، ولی هنوز مغزتان سلول های عصبی تازه می سازد. این فرآیند در مناطق خاصی اتفاق می افتد که شکنج دندانه دار نامیده می شود. تحقیقات نشان می دهد که مغز بزرگسالان سلول های عصبی تازه تولید می کند و از آن ها در مدار های عصبی استفاده می کند. این نورون ها جهت یادگیری، حافظه و تصویر العمل به استرس اهمیت دارند. چطور می توانید این فرآیند را در مغزتان تقویت کنید؟ با سبک زندگی سالم، چیز هایی مثل خوابیدن، ورزش کردن و رژیم غذایی متعادل.

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    تقریبا نیمی از انرژی کودک صرف مغزش می شود
    مغز جهت فعالیت به انرژی زیادی نیاز دارد و این در مورد کودکان زیاد صدق می کند، چون در حال یادگیری، پردازش و رشد سریع هستند. دانشمندان اخیرا دریافتند که در سال های پیش از دبستان، هنگامی که رشد مغز کودک سریع تر هست، رشد جسمی آهسته تر است که احتمالا جهت ذخیره انرژی زیاد جهت رشد مغز هست. برعکس در دوران بلوغ، هنگامی که رشد جسمی سریعتر هست، رشد مغز کند می شود.

    مغز یکی از پیچیده ترین و جالب ترین بخش های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می کند، ولی آنقدر عجیب است که چیز هایی زیادی را راجع به آن ندانید. در

    بیشتر سلول های مغز، نورون نیستند
    آیا می دانستید تعداد زیادی سلول گلیا از هر یک از نورون های مغز حفاظت می کنند؟ این قهرمانان میکروسکوپی مطمئن می شوند که موادمغذی و اکسیژن کافی به نورون ها می رسد، نورون ها را از یکدیگر جدا می کنند و حتی بعد از آسیب نورونی به پاکسازی کمک می کنند. آن ها به بهینه سازی ارتباط بین نورون ها هم کمک می کنند.

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    ورزش جهت مغز هم به اندازه جسم بافایده است
    ورزشکاران حرفه ای می دانند که تغذیه مغز چقدر جهت بازدهی و انرژی مورد نیاز جهت تمریناتشان مهم هست. این به خاطر جنبش ذهنی است که با ورزش همراه هست، و اینکه سیستم قلبی عروقی سالم خون را بهتر به مغز پمپاژ می کند. به خصوص هنگامی که تازه یک کلاس ورزشی را شروع می کنید یا جهت نخستین بار رژیم می گیرید، مغزتان سخت تر کار می کند تا حرکات را یاد بگیرد و عضلات را کنترل کند.

    می توانید از طریق گوش ها ببینید
    توانایی مغز جهت سازماندهی و عوض کردن خودش در طول عمر، چیز واقعا شگفت انگیزی هست. در یک تحقیق، فعالیت مغز افرادی که نابینا به دنیا آمده بودند با کسانی که بینایی عادی داشتند مقایسه شد و دریافتند بخشی از مغز که به طور طبیعی با چشم ها ارتباط دارد، می تواند خودش را با پردازش اطلاعات صوتی به جای درک بصری هماهنگ کند.

    مناطق بینایی مغز پشت سر قرار دارند
    شاید عجیب باشد، ولی بخشی از مغز که مسئول بینایی هست، در پشت سر ما قرار دارد. همچنین سمت چپ مغز بینایی چشم راست را کنترل می کند و بالعکس.

    مغز شما کوچکتر از مغز اجدادتان است
    این یکی از ترسناکترین واقعیت ها راجع به مغز هست، ولی تحقیقات ثابت می کند که مغز ما کوچک شده است هست. شواهد اسکلتی از ساکنان باستانی قاره های متفاوت این نظریه را تایید می کند. بعضی دانشمندان آن را با میانگین جثه انسان مرتبط می دانند که در ۱۰۰۰۰ سال گذشته کوچک شده است هست. جسم بزرگتر به سیستم اعصاب بزرگتری نیاز دارد، بنابراین چون جسم ما کوچکتر شده، مغزمان هم کوچک می شود.

    تنوع سلولی مغز زیاد از سایر بافت های بدن است
    برخلاف کبد یا بعضی عضلات بدن، که زیاد سلول ها مثل هم هستند، مغز از انواع سلول ها تشکیل شده است است.

    در بیداری مغز الکتریسیته کافی جهت روشن کردن یک لامپ کوچک را تولید می کند
    طبق تحقیقات، رباتی که پردازنده ای به هوشمندی مغز انسان دارد به حداقل ۱۰ مگاوات برق نیاز دارد تا به درستی کار کند. سلول های عصبی مغز برق کافی جهت روشن کردن یک لامپ را تامین می کنند که ۱۰۰ میلیارد سلول این انرژی را تامین می کنند؛ و مغز هم آن قدر سریع کار می کند که سریع تر از عالی ترین کامپیوتر دنیا هست. اطلاعات از دست و پا با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به مغز می رسند.

    وقتی دو نوازنده باهم اجرا می کنند، امواج مغزشان همگام می شوند
    گروهی از دانشمندان از الکترود هایی استنفاده کردند تا امواج مغزی ۱۶ زوج گیتاریست را ثبت کنند. اگرچه هر کدام از افراد در هر زوج پارت متفاوتی را می نواختند، امواج مغزیشان همگام شده است بود. امواج مغزی، مواد شیمیایی عصبی و حتی ضربان قلب در کسانی که با هم آواز می خوانند یا در گروه های کر همگام و شبیه می شود.

    مطالعه با صدای بلند نسبت به خواندن بی صدا از مدار های مغزی متفاوتی استفاده می کند
    محققان دریافتند که کودکان اول یاد می گیرند با صدای بلند بخوانند و هنگامی که دانش آن ها تثبیت شد می توانند جهت خودشان در سکوت بخوانند. در واقع صداهای متفاوت مثل به شکل موسیقی متفاوت از صدای حرف زدن عادی پردازش می شوند.

    مغز عمدتا چربی است
    مغز از ۶۰ درصد چربی تشکیل شده است هست. به همین علت رژیم غذایی غنی از چربی های سالم مثل امگا ۳ و امگا ۶ جهت مغز و سلامت عمومی بدن حیاتی هست. چربی دیوار ه های سلولی را تثبیت می کند، ویتامین های محلول در چربی را از جریان خون جذب و ذخیره می کند. التهاب را کم می کند و به تنظیم سیستم ایمنی و عملکرد بدن کمک می کند.

    سلول های مغز تنها با اکسیژن و گلوکز زنده می مانند
    این دو ماده جهت بقای مغز انسان مهم هستند. هنگامی که اکسیژن یا گلوکز به مغز نرسد سه تا شش دقیقه طول می کشد تا آسیب جبران ناپذیری ببیند. مغز قلب و شش ها و هوشیاری را ما را کنترل می کند. به همین علت زیاد فوت ها فوری نیستند. حتی اگر سر انسان قطع شود، فوت چند دقیقه بعد اتفاق می افتد.

    ظرفیت مغز نامحدود است
    چیزی با عنوان اینکه «دیگر مغزم جا ندارد» وجود ندارد. مغز مثل حافظه داده کامپیوتر یا گوشی نیست. قدرت مغز نامحدود هست. هرچند کمبود خواب روی توانایی مغز جهت ایجاد حافظه تازه تاثیر دارد.

    حافظه کوتاه مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد
    تا به حال به این فکر کرده اید که چطور ممکن است وسط حرفتان چند لحظه حواستان پرت شود و بعد فراموش کنید چه می گفتید؟ این به ظرفیت مغز جهت نگه داشتن مقدار کمی اطلاعات در حافظه فعال مرتبط هست. مغز این اطلاعات را در حالت در دسترس نگه می دارد، ولی این اطلاعات را فقط حدود نیم دقیقه نگه می دارد. زیاد افراد اعداد را حدود ۷.۳ ثانیه و کلمات را ۹.۳ ثانیه به خاطر می سپارند.

    می توان نیمی از مغز را برداشت بدون اینکه روی شخصیت یا حافظه اثر بگذارد
    عجیب هست، ولی می توان نیمی از مغز را جراحی و از بین بردن کرد. این یک روش بسیار نادر جراحی مغز است که جهت درمان انواع اختلالات تشنج استفاده می شود. البته این عمل کاملا بی تاثیر هم نیست و تفاوت های بسیار کوچکی ایجاد می کند.

    برترین ها

    واژه های کلیدی: انرژی | حافظه | استفاده | اطلاعات | بدن انسان | مغز انسان | اخبار گوناگون

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (

    تصاویر) + حقایق شگفت انگیزی راجع به مغز (


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار