باریک اعتماد به نفس دوران کودکی لیلا حاتمی

باریک: اعتماد به نفس دوران کودکی لیلا حاتمی همیشگی تصویری تماشاگر زندگی تصویر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    حاشیه‌های قیمت بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده زیاد کردن قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده است تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت ب

    چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    عبارات مهم : ایران

    حاشیه های قیمت بنزین حتی زمانی که خبر می رسد پرونده زیاد کردن قیمت یا سهمیه بندی شدن بنزین بسته شده است تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه بندی از ساختمان دولت به گوش می رسد و روز دیگر مجلس نشینان بر احتمال سهمیه بندی و حتی زیاد کردن قیمت بنزین مهر تایید می زنند.

    به گزارش ایسنا، از زمانی که دولت اعلام کرد برنامه ای جهت عوض کردن قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن ندارد فقط حدود سه ماه می گذرد، ولی باز هم زمزمه های عوض کردن آینده بنزین به گوش می رسد. چراغ احتمال زیاد کردن قیمت بنزین در بودجه سال ۱۳۹۷ روشن شد که در آن به دولت اجازه داده شده است است قیمت بنزین را زیاد کردن دهد و منبع شایعه سهمیه بندی این فراورده نفتی الزام استفاده مجدد از کارت سوخت بود.

    از زمانی که بودجه سال ۱۳۹۷ تصویب شد تا زمانی که معاون وزیر نفت اعلام کرد دولت هیچ برنامه ای جهت عوض کردن قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن ندارد شایعه زیاد کردن قیمت بنزین دهان به دهان می چرخید. انگار مردم هر لحظه منتظر بودند خبر زیاد کردن قیمت بنزین را از دهان مسئولان بشنوند. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است ولی الزام استفاده از کارت سوخت به قوت خود باقی ماند.

    چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    شنیده ها حاکی از آن است که بررسی این عنوان مراحل نهایی خود را طی می کند و حتی احتمال اجرایی شدن آن در آینده نزدیک هم وجود دارد. در این میان نمایندگان مجلس که تا همین ماه قبل اعلام کرده بودند کمیسیون انرژی پیش از سال ۹۷ و بعد از آن با دو نرخی و چند نرخی کردن بنزین و زیاد کردن قیمت مخالف هست، مجلس و دولت هیچ طرحی مبنی بر زیاد کردن قیمت بنزین، سهمیه بندی و چند نرخی کردن بنزین ندارد و مجلس اجازه زیاد کردن قیمت بنزین را به دولت نمی دهد. اکنون به طرق متفاوت موافقت خود را با سهمیه بندی و احتمالا دو نرخی شدن بنزین اعلام کرده اند.

    به گفته مجلس نشینان تاکنون تصمیمی در خصوص زیاد کردن قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی گرفته نشده هست. آن ها بر این باور هستند که اگر مصرف بنزین همچنان اوج رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد. آن ها همچنین تاکید کردند فعلا سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست، ولی به عنوان یک فرض احتمالش وجود دارد.

    حاشیه‌های قیمت بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده زیاد کردن قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده است تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت ب

    سرنوشت بنزین به سهمیه بندی ختم می شود؟

    سوال مهم این است که آیا با اینکه دولت و مجلس کم تر از چهارماه گذشته عدم زیاد کردن قیمت و سهمیه بندی بنزین را به طور قطعی اعلام کردند اکنون از احتمال عوض کردن آینده بنزین صحبت می کنند؟

    باید گفت علاوه بر اینکه قیمت بنزین در کشور عزیزمان ایران واقعی نیست و با وجود اینکه سال ۱۳۸۹ دولت نهم رسما شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و ارائه حامل های انرژی با قیمت اصلاح شده است از ۲۸ آذر را اعلام کرد که در این قانون آینده نگری شده است بود قیمت سوخت به صورت هر سال و طی پنج سال باید ٢٠ درصد زیاد کردن پیدا کند تا به ٩٠ درصد قیمت بین المللی یا فوب خلیج فارس برسد، اتفاقی که تا کنون رخ نداده است مباحث دیگری در اتخاذ این تصمیم دخیل هستند.

    چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    می توان گفت زیاد کردن قیمت دلار و تفاوت فاحش قیمت بنزین در کشور عزیزمان ایران با کشورهای همسایه که موجب زیاد کردن قیمت قاچاق می شود و از سوی دیگر زیاد کردن بی سابقه و تند و تیز مصرف بنزین در کشور دو علت مهم اتخاذ تصمیم سهمیه بندی بنزین هستند.

    ارزان بودن قیمت بنزین در کشور عزیزمان ایران و قاچاق آن به کشورهای همسایه همواره مطرح بوده هست، ولی در ماه های اخیر و با التهابات و نوسانات در بازار ارز، تنور قاچاق بنزین داغ تر شده است است و قاچاقچیان به تجارت پرسود خود با قوت ادامه می دهند. هرچند نمی توان آمار دقیقی از قاچاق این فرآورده به دست آورد ولی اخیرا اعداد متناقضی در این راستا انتشار یافته است.

    حاشیه‌های قیمت بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده زیاد کردن قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده است تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت ب

    اعدادی که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به آن ها تصویر العمل نشان داد و طی اطلاعیه ای اعلام کرد که “افراد غیرمسئول نباید با طرح آمارهای غیرواقعی در این باره افکار عمومی را درگیر کنند. طرح اعداد و ارقامی مانند قاچاق ۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز یکی از همان آمارهای غلطی است که عموماً از سوی افراد غیرمسئول در این حوزه مطرح شده است هست. اساساً قاچاق قابل اندازه گیری نیست که بتوان آماری رسمی راجع به آن اعلام کرد.”

    از سوی دیگر مصرف بنزین در داخل کشور از خط قرمز گذشته هست؛ به طوری که آمار مصرف بنزین که به صورت ماهانه به وسیله شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رسانه ای می شد، ماه هاست محرمانه مانده هست. البته نباید نقش قاچاق را در زیاد کردن مصرف بنزین نادیده گرفت، لیکن بخش قابل توجهی از بنزینی که در کشور عزیزمان ایران تولید و توزیع می شود با وجود ریسک های قاچاق، به کشورهای دیگر قاچاق می شود و به عبارت دیگر در داخل کشور به مصرف نمی رسد.

    چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟

    البته مباحث مطرح شده است در حد حدس و گمان است و هنوز دولت در این مورد تصمیم قطعی نگرفته است و هیچ ابلاغیه ای مبنی بر الزام قطعی بر استفاده از کارت سوخت، سهمیه بندی و یا دو نرخی شدن بنزین به دستگاه ها ذیربط ارجاع نداده است.

    واژه های کلیدی: ایران | بنزین | قاچاقچیان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار